CINEMA 2

REMAKE: THE BREAKFAST CLUB




Títol original: The Breakfast Club

País: Espanya

Any: 2015
Productora: Universal Pictures
Idioma: Català
Duració: 5 min.
Guió: John Hughes
Muntatge: Jordina Torné
Repartiment: Marina Ibáñez, Luara Mateu, Patricia Mújica, Arnau Romero, Jordina Torné
Música: Keith Forsey



STORYBOARD














PROCÉS DE GRABACIÓ
El dia 19 de març ens vam trobar a la biblioteca del Celestí Bellera per gravar aquest remake.
La gravació va començar cap a les 15:00h. i va acabar a les 17:30h.
A continuació adjuntem unes fotografies del dia de filmació:

























EXPRESSIONISME ALEMANY
El moviment expressionista neix a Alemanya a principis del segle XX. 
L'expressionisme neix de certa manera en contraposició a l'impressionisme, un art positiu i naturalista triomfant en l'últim tram del segle XIX. L'expressionisme atorga una llibertat creativa a l'autor, dotant a l'obra de caràcter subjectiu. En definitiva es tracta que prevalguin els sentiments a l'hora de plasmar una realitat, anant més enllà que una simple descripció objectiva de l'entorn.
Dins del món del cinema s'utilitza el terme per englobar una sèrie de pel·lícules produïdes a Alemanya després de la Gran guerra amb una sèrie de característiques comunes:
-El caràcter subjectiu de l'autor venia expressat mitjançant decorats distorsionats i retorçats costat de marcats maquillatges en els actors.
-Recreació d'atmosferes inquietants com a reflex del desequilibri que patia en aquells moments no només Alemanya, sinó el món en general.
-Els personatges tenien una clara dualitat, fascinats pel mal vivien turmentats per tal de poder combatre aquesta temptació.
-Cuidada il·luminació, duta a terme per potents focus.

-Cuidades narracions en què es podien veure el·lipsis o muntatge pausat o ràpid per tal d'emfatitzar més o menys les accions.

Escenografia: Com les pel·lícules es filmaven íntegrament en estudis, s'utilitzaven decorats pintats per ambientar-les.

Il·luminació: Els decorats s'il·luminen a la base, per accentuar el relleu deformat i transformat mitjançant una reunió de línies. Es disposa de gran projectors sobre els costats dels decorats, per eliminar-los en forma obliqua i aclarir violentament l'arquitectura o produir, amb ajuda de les superfícies sortints, aquests estridents acords de llums i ombres.

Personatges: Hi ha una influència directa de la literatura romàntica cap als personatges, on es caracteritzen per la seva ambigüitat i desdoblament. En totes les pel·lícules es troba la temàtica de l'amor; com aquest transforma els individus i els causa sofriment, d'aquesta manera les pel·lícules mai tenen final feliç. Els seus personatges són lúgubres, ocupen un lloc central en les pel·lícules alhora que aquells aparentment sinistres es revelen com bastant inofensius o viceversa.

Interpretació: Els personatges tenen moviments abruptes i durs, trencats a meitat de camí, que componen un tret habitual. Es produeix una deformació dels gestos per mitjà de moviments intensos que superen la realitat.

Directors expressionistes
-F.W Murnau: Director de cinema alemany, nascut a Bielefeld (Westfàlia, Alemanya) el 28 de desembre de 1888 i mort a Los Angeles (Califòrnia, Estats Units) el 11 març 1931.
En concloure la guerra, es va decantar professionalment al cinema com a activitat entorn de la qual estructurar i desenvolupar el seu futur i va començar la direcció de la pel·lícula titulada Der Knabe in blau. 
La seva primera gran pel·lícula va ser Nosferatu, el vampir, una obra que se situa en el marc del moviment expressionista, tot i ser rodada a l'exterior.
El director alemany sempre ha tingut una habilitat especial per als temes d'argument misteriós i oníric, on el seu costat poètic trobava un camí que li resultava especialment grat. Era, a més a més, un extraordinari creador visual. La força de les seves composicions no impedia el desenvolupament argumental, però eren d'una bellesa enlluernadora per si mateixes.
Els seus èxits a Alemanya van cridar l'atenció dels executius del cinema nord-americà, que ja en aquells anys tenia uns plantejaments industrials i artístics molt més grandiosos que els d'Europa i, per tant, estava atent a l'aparició de qualsevol figura que despuntés en el vell continent. El van trucar des de Hollywood i va acceptar la proposta.

-Fritz Lang: Va nèixer a Viena, 1890 i va morir a Hollywood, 1976. És director de cinema expressionista alemany.
El primer títol que Lang va portar a la pantalla va ser Die Hochzelt im Exzentrik Klub, obra dirigida per May en 1917 i, actualment desapareguda; el resultat va desil·lusionar notablement al jove guionista Fritz i va decidir dirigir ell mateix les seves pròpies pel·lícules. La primera d'elles que es conserva és Die Spinnen (1919), en la qual es percep al seu desenvolupat sentit volumètric per a la composició d'imatges i la seva sensible talent dramàtic pel relat. Des d'aquest moment Lang va passar a engrossir i enriquir les files de l'expressionisme alemany.


PEL·LÍCULES EXPRESSIONISME ALEMANY
Nosferatu
Aquesta pel·lícula és de l’any 1838.
A la ciutat de Wisborg viuen en Hutter i la seva dona Ellen. Un dia el fosc agent immobiliari Knock decideix enviar a Hutter a Transilvania per tancar un negoci amb el comte Orlok. Es tracta de la venda de finca en Wisborg que limita amb la casa de Hutter.
Durant el llarg camí, Hutter pernocta d'una posada, on mira un vell tractat sobre vampirs que troba a la seva habitació. Un cop al castell, és rebut pel sinistre comte, que s'excita quan el jove es talla un dit. L'endemà, Hutter es desperta amb dues petites marques al coll, que interpreta com picades de mosquit. Un cop signat el contracte, descobreix que el comte és, en realitat, un vampir. A veure partir cap a la seva nova llar, Hutter pateix per l’Ellen.
El jove molt debilitat per les mossegades del vampir, és internat en un hospital.
Al mateix temps, l’Ellen contreu una misteriosa malaltia i també Knock, sota influència del comte embogeix. El veler Empusa part del port de Barna. Hi viatja el comte, acompanyat de diversos taüts plens de terra i rates. Durant la travessia es declara la pesta a bord i un darrere l'altre van morint tots els membres de la tripulació, sent el comte l'únic que a dalt al port de Wisborg.  
Emparat per la foscor de la nit, desembarca i es dirigeix ​​a la seva nova mansió.
Poc després, arriba Hutter ja restablert. La pesta fa estralls a la ciutat. L’Ellen llegeix que només el sacrifici d'una dona sense pecat, que faci oblidar el vampir el primer cant del gall, pot lliurar-del seu flagell. La jove no veu altra sortida: obre la finestra de la seva cambra i propicia l'arribada del vampir, que cau fulminat amb els primers raigs del sol.


















Nosferatu Tràiler 1922




Metropolis:
Metropolis és una adaptació d’una novel·la de Thea Von Harbou, l’esposa de Fritz Lang, que combina la sorpresa de Lang quan veu per primera vegada els enormes edificis de Nova York amb una visió del futur que s’aproxima a la de H.G. Wells.
La història es desenvolupa en l’any 2000, quan la rica classe dominant viu en enormes gratacels de luxe mentre que els obrers esclavitzats treballen sota terra de forma inhumana.
Freder s’endinsa d’incògnit en aquest món amagat i es queda impressionat per la vida dels esclaus, i immediatament comença una campanya de reformes humanitàries. Rottwang, el líder industrial, no vol permetre que això passi, així que planeja enfrontar els esclaus contra els seus reformadors.  



















Metropolis Tràiler 1927

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada